BADANIE BIZNES-LUDZIE™ 2021/22. Zarządzanie w Czasach Kryzysu

Rzetelne diagnozy odgrywają kluczową rolę w naszych pracach doradczych na rzecz Klientów. Badania są unikalnym źródłem wiedzy o szeroko pojętym rynku oraz o sukcesach i wyzwaniach naszych Klientów w zakresie zarządzania.

Wiodące uczelnie z uznaniem podchodzą do wyników Badań Tarka Executive’s. Efektem tego było nawiązanie przez nas współpracy z takimi instytucjami edukacyjnymi jak: Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie, Politechnika Śląska w Gliwicach, Politechnika Warszawska, Royal University of Technology w Sztokholmie, Wyższa Szkoła Biznesu – National Louis University w Nowym Sączu, czy Menedżerska Akademia Nauk Stosowanych w Warszawie.

W prowadzonych przez nas Badaniach biorą udział zarówno przedstawiciele zamożnych Rodzin Właścicielskich i Wspólnicy firm: np. Autopart, Dr Irena Eris, Impel, Lumiko, czy Maspex. Jak również Prezesi i Zarządy globalnych korporacji: np. Action, Amadeus, BBDO, Fortum, Neste, czy Orange. Do Badania Biznes-Ludzie™ (BBL™ ) Tarka Executive’s zgłosiło się już w sumie blisko 120 Uczestników: Wspólników, Prezesów i przedstawicieli Zarządów.

W ramach 3 Edycji BBL™ 2021/ 22 szczególnie znaczące wyniki pojawiły się w następujących obszarach:

  1. GDZIE SĄ NASI NASTĘPCY? Sukcesja jest najczęściej przeprowadzana w sposób nagły przy okazji odejścia dotychczasowej „Alfy”. Następcy w ograniczonym stopniu są wcześniej przygotowywani do swojej nowej roli.
  2.  MARNUJEMY WYNAGRODZENIA? Płace nie są pochodną i nie są zintegrowane z tym, czego obecnie, jako liderzy, potrzebujemy najbardziej – kompetencji i zaangażowania pracowników.
  3. KLUCZOWA ROLA KOBIET? Męskie „Alfy” praktycznie zawsze odnoszą sukcesy dzięki wsparciu ze strony kobiet. Jednak koncentracja na szczegółach i daleko idąca konsekwencja w działaniu utrudnia kobiecym „Alfom” skuteczne zarządzanie w kryzysie.
  4. WIZERUNEK PRZEDE WSZYSTKIM? O ile nasz polski, indywidualistyczny wzorzec zarządzania wciąż króluje w biznesie – o tyle właściciele i zarządzający z generacji Milenialsów „opakowują go” działaniami nastawionymi na silne budowanie i ochronę swojego wizerunku. Czasem – kosztem skuteczności.
  5. KIM JEST „BETA”? Polskie „Alfy” preferują nasz rodzimy, indywidualistyczny wzorzec zarządzania. Dlatego, by być skuteczne, potrzebują „Bety”. „Beta” to zaufana, prawa ręka. Jednak często skrajnie obciążona i realizująca nadmiernie szeroki zakres odpowiedzialności.

Większość Wywiadów z naszymi szanownymi Rozmówcami w ramach 3 Edycji BBL™ 2021/ 22 przeprowadził Krzysztof Tarka, Wspólnik zarządzający Tarka Executive’s. Jest on zaufanym doradcą zamożnych Rodzin Właścicielskich, Wspólników i Zarządów w obszarze transformacji biznesu (Business Transformation). Zarządzał pracami doradczymi dla m.in.: Aventis, British American Tobacco, Cadbury, Citibank, Donnelley, Electricite de France, EY, HSBC, Nestle, Pernod Ricard, Philip Morris, czy Play/ P4.

BBL™ poświęcone jest analizie i syntezie wzorców zarządzania Polaków. Badanie prowadzone jest przez nas co 5 lat. Jego pierwsza Edycja odbyła się na przełomie 2011/ 2012, druga – 2016/ 17, trzecia 2021/ 22 roku. Trzon Badania, struktura poufnego Wywiadu z naszymi Rozmówcami oraz metody analizy i syntezy danych pozostają niezmienne.

Daje to unikalne, podłużne wyniki pozwalające na obserwację ukrytych, nieoczywistych zjawisk zarządczych w czasie. Dziękujemy za zaufanie wszystkim Uczestnikom BBL™ ! Zapraszamy do udziału 4 Edycji – na przełomie 2026/ 27 roku.

Zobacz inne artykuły z tej samej kategorii

FAKTY NIE MITY. Badania Zarządzania

FAKTY NIE MITY. Badania Zarządzania

Misją Tarka Executive’s jest dostarczanie liderom (firm, organizacji i instytucji) rzetelnych wglądów w rzeczywistość. Wglądy te pozwalają budować silny i trwały wpływ właścicieli, prezesów i zespołów zarządzających na otaczające środowisko gospodarcze i rynkowe, społeczne i pracownicze. Sfera zarządzania, jak każda…
TES PROBE™ 2.0. Sfery Przewagi

TES PROBE™ 2.0. Sfery Przewagi

Zapraszamy do udziału w kolejnej Sondzie TES PROBE™ firmy Tarka Executive’s. Badanie poświęcone jest poznaniu źródeł sukcesu i przewagi firm należących do zamożnych Rodzin Właścicielskich i skutecznych Gron Wspólników. Szczególną uwagę pragniemy poświecić Państwa strategiom i taktykom budowania silnych, dynamicznych…
LEAD VV™. Przywództwo Kobiet

LEAD VV™. Przywództwo Kobiet

Zespół Ekspertów i Analityków TARKA EXECUTIVE’S prowadzi akcję badawczą pt. Lead VV™/ Przywództwo Kobiet. Badanie to ma na celu opisanie kobiecego Wzorca Zarządzania, który realnie prowadzi do sukcesu we współczesnych korporacjach, firmach prywatnych, organizacjach pozarządowych i instytucjach publicznych. W ramach…

Ostatnie artykuły

Menu