Rzetelne diagnozy odgrywają kluczową rolę w naszych pracach doradczych na rzecz Klientów. Badania są unikalnym źródłem wiedzy o szeroko pojętym rynku oraz o sukcesach i wyzwaniach naszych Klientów w zakresie zarządzania.
Wiodące uczelnie z uznaniem podchodzą do wyników Badań Tarka Executive’s. Efektem tego było nawiązanie przez nas współpracy z takimi instytucjami edukacyjnymi jak: Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie, Politechnika Śląska w Gliwicach, Politechnika Warszawska, Royal University of Technology w Sztokholmie, Wyższa Szkoła Biznesu – National Louis University w Nowym Sączu, czy Menedżerska Akademia Nauk Stosowanych w Warszawie.
W prowadzonych przez nas Badaniach biorą udział zarówno przedstawiciele zamożnych Rodzin Właścicielskich i Wspólnicy firm: np. Autopart, Dr Irena Eris, Impel, Lumiko, czy Maspex. Jak również Prezesi i Zarządy globalnych korporacji: np. Action, Amadeus, BBDO, Fortum, Neste, czy Orange. Do Badania Biznes-Ludzie™ (BBL™ ) Tarka Executive’s zgłosiło się już w sumie blisko 120 Uczestników: Wspólników, Prezesów i przedstawicieli Zarządów.
W ramach 3 Edycji BBL™ 2021/ 22 szczególnie znaczące wyniki pojawiły się w następujących obszarach:
- GDZIE SĄ NASI NASTĘPCY? Sukcesja jest najczęściej przeprowadzana w sposób nagły przy okazji odejścia dotychczasowej „Alfy”. Następcy w ograniczonym stopniu są wcześniej przygotowywani do swojej nowej roli.
- MARNUJEMY WYNAGRODZENIA? Płace nie są pochodną i nie są zintegrowane z tym, czego obecnie, jako liderzy, potrzebujemy najbardziej – kompetencji i zaangażowania pracowników.
- KLUCZOWA ROLA KOBIET? Męskie „Alfy” praktycznie zawsze odnoszą sukcesy dzięki wsparciu ze strony kobiet. Jednak koncentracja na szczegółach i daleko idąca konsekwencja w działaniu utrudnia kobiecym „Alfom” skuteczne zarządzanie w kryzysie.
- WIZERUNEK PRZEDE WSZYSTKIM? O ile nasz polski, indywidualistyczny wzorzec zarządzania wciąż króluje w biznesie – o tyle właściciele i zarządzający z generacji Milenialsów „opakowują go” działaniami nastawionymi na silne budowanie i ochronę swojego wizerunku. Czasem – kosztem skuteczności.
- KIM JEST „BETA”? Polskie „Alfy” preferują nasz rodzimy, indywidualistyczny wzorzec zarządzania. Dlatego, by być skuteczne, potrzebują „Bety”. „Beta” to zaufana, prawa ręka. Jednak często skrajnie obciążona i realizująca nadmiernie szeroki zakres odpowiedzialności.
Większość Wywiadów z naszymi szanownymi Rozmówcami w ramach 3 Edycji BBL™ 2021/ 22 przeprowadził Krzysztof Tarka, Wspólnik zarządzający Tarka Executive’s. Jest on zaufanym doradcą zamożnych Rodzin Właścicielskich, Wspólników i Zarządów w obszarze transformacji biznesu (Business Transformation). Zarządzał pracami doradczymi dla m.in.: Aventis, British American Tobacco, Cadbury, Citibank, Donnelley, Electricite de France, EY, HSBC, Nestle, Pernod Ricard, Philip Morris, czy Play/ P4.
BBL™ poświęcone jest analizie i syntezie wzorców zarządzania Polaków. Badanie prowadzone jest przez nas co 5 lat. Jego pierwsza Edycja odbyła się na przełomie 2011/ 2012, druga – 2016/ 17, trzecia 2021/ 22 roku. Trzon Badania, struktura poufnego Wywiadu z naszymi Rozmówcami oraz metody analizy i syntezy danych pozostają niezmienne.
Daje to unikalne, podłużne wyniki pozwalające na obserwację ukrytych, nieoczywistych zjawisk zarządczych w czasie. Dziękujemy za zaufanie wszystkim Uczestnikom BBL™ ! Zapraszamy do udziału 4 Edycji – na przełomie 2026/ 27 roku.