BADANIE BIZNES-LUDZIE™ 2021/22. Zarządzanie w Czasach Kryzysu

Rzetelne diagnozy odgrywają kluczową rolę w naszych pracach doradczych na rzecz Klientów. Badania są unikalnym źródłem wiedzy o szeroko pojętym rynku oraz o sukcesach i wyzwaniach naszych Klientów w zakresie zarządzania.

Wiodące uczelnie z uznaniem podchodzą do wyników Badań Tarka Executive’s. Efektem tego było nawiązanie przez nas współpracy z takimi instytucjami edukacyjnymi jak: Akademia Górniczo-Hutnicza w Krakowie, Politechnika Śląska w Gliwicach, Politechnika Warszawska, Royal University of Technology w Sztokholmie, Wyższa Szkoła Biznesu – National Louis University w Nowym Sączu, czy Menedżerska Akademia Nauk Stosowanych w Warszawie.

W prowadzonych przez nas Badaniach biorą udział zarówno przedstawiciele zamożnych Rodzin Właścicielskich i Wspólnicy firm: np. Autopart, Dr Irena Eris, Impel, Lumiko, czy Maspex. Jak również Prezesi i Zarządy globalnych korporacji: np. Action, Amadeus, BBDO, Fortum, Neste, czy Orange. Do Badania Biznes-Ludzie™ (BBL™ ) Tarka Executive’s zgłosiło się już w sumie blisko 120 Uczestników: Wspólników, Prezesów i przedstawicieli Zarządów.

W ramach 3 Edycji BBL™ 2021/ 22 szczególnie znaczące wyniki pojawiły się w następujących obszarach:

  1. GDZIE SĄ NASI NASTĘPCY? Sukcesja jest najczęściej przeprowadzana w sposób nagły przy okazji odejścia dotychczasowej „Alfy”. Następcy w ograniczonym stopniu są wcześniej przygotowywani do swojej nowej roli.
  2.  MARNUJEMY WYNAGRODZENIA? Płace nie są pochodną i nie są zintegrowane z tym, czego obecnie, jako liderzy, potrzebujemy najbardziej – kompetencji i zaangażowania pracowników.
  3. KLUCZOWA ROLA KOBIET? Męskie „Alfy” praktycznie zawsze odnoszą sukcesy dzięki wsparciu ze strony kobiet. Jednak koncentracja na szczegółach i daleko idąca konsekwencja w działaniu utrudnia kobiecym „Alfom” skuteczne zarządzanie w kryzysie.
  4. WIZERUNEK PRZEDE WSZYSTKIM? O ile nasz polski, indywidualistyczny wzorzec zarządzania wciąż króluje w biznesie – o tyle właściciele i zarządzający z generacji Milenialsów „opakowują go” działaniami nastawionymi na silne budowanie i ochronę swojego wizerunku. Czasem – kosztem skuteczności.
  5. KIM JEST „BETA”? Polskie „Alfy” preferują nasz rodzimy, indywidualistyczny wzorzec zarządzania. Dlatego, by być skuteczne, potrzebują „Bety”. „Beta” to zaufana, prawa ręka. Jednak często skrajnie obciążona i realizująca nadmiernie szeroki zakres odpowiedzialności.

Większość Wywiadów z naszymi szanownymi Rozmówcami w ramach 3 Edycji BBL™ 2021/ 22 przeprowadził Krzysztof Tarka, Wspólnik zarządzający Tarka Executive’s. Jest on zaufanym doradcą zamożnych Rodzin Właścicielskich, Wspólników i Zarządów w obszarze transformacji biznesu (Business Transformation). Zarządzał pracami doradczymi dla m.in.: Aventis, British American Tobacco, Cadbury, Citibank, Donnelley, Electricite de France, EY, HSBC, Nestle, Pernod Ricard, Philip Morris, czy Play/ P4.

BBL™ poświęcone jest analizie i syntezie wzorców zarządzania Polaków. Badanie prowadzone jest przez nas co 5 lat. Jego pierwsza Edycja odbyła się na przełomie 2011/ 2012, druga – 2016/ 17, trzecia 2021/ 22 roku. Trzon Badania, struktura poufnego Wywiadu z naszymi Rozmówcami oraz metody analizy i syntezy danych pozostają niezmienne.

Daje to unikalne, podłużne wyniki pozwalające na obserwację ukrytych, nieoczywistych zjawisk zarządczych w czasie. Dziękujemy za zaufanie wszystkim Uczestnikom BBL™ ! Zapraszamy do udziału 4 Edycji – na przełomie 2026/ 27 roku.

Zobacz inne artykuły z tej samej kategorii

GLOBALNA TRANSFORMACJA. Walka ze Zmianą Klimatyczną
HomeGreen

GLOBALNA TRANSFORMACJA. Walka ze Zmianą Klimatyczną

Krzysztof Tarka, wspólnik zarządzający Tarka Executive’s został zaproszony do wygłoszenia prelekcji otwierającej dyskusję na temat potrzeby zmiany w postawach i zachowaniach liderów biznesu. Wystąpienie ma miejsce podczas pierwszej konferencji „Czas…
ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ. 30 Lat Wsparcia dla Decydentów
Bez kategoriiHome

ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ. 30 Lat Wsparcia dla Decydentów

25 sierpnia 2023 roku Krzysztof Tarka, założyciel i wspólnik zarządzający Tarka Executive’s świętuje 30-lecie swojej pracy zawodowej. Jego pierwszym zleceniem doradczym była facylitacja grup decyzyjnych podczas Konferencji Programu „Sustainable Cities”.…
FAKTY NIE MITY. Badania Zarządzania
Badania

FAKTY NIE MITY. Badania Zarządzania

Misją Tarka Executive’s jest dostarczanie liderom (firm, organizacji i instytucji) rzetelnych wglądów w rzeczywistość. Wglądy te pozwalają budować silny i trwały wpływ właścicieli, prezesów i zespołów zarządzających na otaczające środowisko…

Ostatnie artykuły

Menu