Eksperci Tarka Executive’s na zlecenie Royal University of Technology w Sztokholmie i InnoEnergy przygotowali raport o zachowaniu i stosunku decydentów polskich firm wobec energii odnawialnej. W raporcie zidentyfikowaliśmy listę obszarów, w których konieczne jest podjęcie działań edukacyjnych dla decydentów w obszarze transformacji energetycznej.
Obszary wymagające szczególnej troski to: Racjonalność biznesowa rozwiązań Energii Odnawialnej; Zarządzanie Projektami Inwestycyjnymi, Kapitału ludzki w obszarze Energetyki Odnawialnej; Budowanie relacji z podmiotami z UE, administracji rządowej i samorządu lokalnego; Zwycięskie strategie i najlepsze praktyki w różnych segmentach Energetyki Odnawialnej; Organizowanie społeczności wokół przedsiębiorstw Energetyki Odnawialnej oraz Branding i wyznaczanie trendów w obszarze Energetyki Odnawialnej.
Badanie wykazało, że decydenci z sektora energetycznego postrzegają Energie Odnawialną bardziej jako mglistą szansę niż jasny kierunek biznesowy do prowadzenia. W związku z tym konieczne jest dostarczenie czynnikom rządowym, biznesowym, pozarządowym i liderom społecznym spójnego przekazu dotyczącego Energii Odnawialnej.
Raport Tarka Executive’s został najwyżej oceniony przez Zarządzających InnoEnergy spośród analogicznych raportów, które powstały w innych krajach Unii Europejskiej.