Ekspert w zakresie kreowania marki oraz integracji firm i motywacji zespołów wokół brandów.
Jan Żytko pracował w największych międzynarodowych koncernach z branży alkoholowej takich jak IDV obecne Diageo, Bols Royal Distillers – obecnie CEDC, a ostatnio w Pernod Ricard – francuskiej firmie sprzedającej i produkującej między innymi Wódkę Wyborową, Wódkę Absolut i wiele innych szeroko rozpoznawalnych marek z innych kategorii alkoholu. Jan Żytko piastował stanowiska Dyrektora Sprzedaży i Marketingu członka Zarządu.
Jest autorem sukcesu wódki Bols, wódki Soplica, wódki Wyborowa, a także whisky Ballantine’s i likieru Malibu. Kierował duzymi organizacjami sprzedażowymi i strukturami marketingu, był odpowiedzialny za przejęcie marek z portfolio innej firmy alkoholowej Allied Domecq, a następnie V&S właściciela marki Absolut.
Z wykształcenia jest ekonomistą, ukończył SGH, a następnie studia podyplomowe w L’Ecole Superiure de Commerce w Tuluzie we Francji.